دریافت فاکتور رسمی نیاز به پرداخت 9 درصد مالیت بر ارزش افزوده دارد.

در صورت عدم نیاز به فاکتور رسمی، پرداخت خود را از طریق انتقال مستقیم بانکی و واریز به حساب انجام دهید.

« تخفیف فوق‌العاده به مدت محدود »

جهت دریافت کد تخفیف

با شماره تماس 09377400157 تماس بگیرید

قیمت برق خورشیدی برای باغ

قیمت برق خورشیدی برای باغ

باغبانی به خودی خود یک تجربه‌ی استثنایی است که به شما امکان ایجاد یک زندگی جدید را می‌دهد. اما وقتی برق خورشیدی برای باغ وارد این ترکیب می‌شود، می‌تواند بیشتر از این چیزی که هست موثر باشد. همانطور که می‌دانید قیمت برق خورشیدی برای باغ از تولید برق با سایر روش‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

باید این را بدانیم که استفاده از برق خورشیدی برای باغ برای زندگی پایدارتر و سازگار با محیط زیست دیگر دور از واقعیت نیست. این روزها افراد بیشتری برای دریافت انرژی رایگان روی پنل‌های خورشیدی سرمایه گذاری می‌کنند- انرژی که می‌تواند به شکوفایی باغ شما کمک کند و در عین حال هزینه‌های آب، برق و سایر هزینه‌های مرتبط را کاهش دهد.

اما سوال اینجاست که چگونه می‌توانید باغ خود را با انرژی خورشیدی تغذیه کنید؟و قیمت برق خورشیدی برای باغ چقدر است؟

در این مقاله، قصد داریم اطلاعات لازم در زمینه برق خورشیدی برای باغ را در اختیار شما قرار دهیم.

مطالب پیشنهادی:

برق خورشیدی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نیروگاه خورشیدی و انواع آن

انتخاب پنل خورشیدی برای باغ

پنل‌های خورشیدی به شما این امکان را می‌دهد که از نیروی خورشید استفاده کنید. آن ها نور خورشید را جذب و به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند، بنابراین می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای از آن برای تامین انرژی برق باغ خود استفاده کنید.

با این حال همه پنل‌های خورشیدی یکسان ساخته نمی‌شوند. برخی بسته به نوع پنل خورشیدی که می‌خواهید استفاده کنید ویژگی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. و این تفاوت در قیمت برق خورشیدی برای باغ نیز اثر می‌گذارد.

دو نوع پنل خورشیدی وجود دارد:

  • پنل خورشیدی مونو کریستال یا تک کریستال
  • پنل خورشیدی پلی کریستال

پنل خورشیدی مونوکریستال

پنل خورشیدی مونوکریستال

پنل های خورشیدی تک کریستالی یا پنل‌های مونو به خاطر سلول‌های فتوولتائیک سیاه رنگ متمایز (PV) خود شناخته شده اند. هر سلول PV بخشی از یک شمش سیلیکونی است که در درجه اول برای ایجاد پنل‌های خورشیدی تولید می‌شود.

تصور می‌شود که پنل‌های مونو در تولید انرژی کار آمدتر هستند. و به لطف رنگ سیاه طبیعی خود، نور خورشید را بیشتر از همتایان پلی کریستالی خود جذب و حفظ می‌کنند. از آنجایی که پنل‌های مونو کریستال انرژی بیشتری را جذب و تولید می‌کنند، به مقدار زیادی فضا نیاز ندارند و به شما کمک می‌کند تا مقدار زیادی در فضای زمین و سقف صرفه جویی کنید.

با این حال پنل‌های مونوکریستال گران قیمت هستند و باعث افزایش قیمت برق خورشیدی برای باغ می‌شوند.

پنل‌های خورشیدی پلی کریستال

پنل های خورشیدی پلی کریستال و مونو کریستال

آیا به دنبال کاهش قیمت برق خورشیدی برای باغ خود هستید؟

پنل‌های خورشیدی پلی کریستال ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

پنل‌های خورشیدی پلی کریستال با سلول‌های PV آبی ساخته شده از کریستال‌های سیلیکونی مشخص می‌شوند. تفاوت این است که کریستال در پنل‌های پلی کریستالی به خودی خود خنک و تکه تکه می‌شود. سپس قطعات را ذوب کرده و به شکل مکعب درمی‌آورند و برش می‌زنند. در طی این فرآیند، بسیاری از کریستال‌ها به جای یک کریستال شروع به رشد می‌کنند.

به همین دلیل است که پنل‌های پلی کریستال کارآیی کمتری نسبت به پنل‌های مونوکریستال دارند. به این دلیل که قطعات سیلیکون ذوب شده از حرکت الکترون‌ها به اطراف جلوگیری می‌کنند.

پنل‌های خورشیدی پلی کریستال از نوع تک کریستال ارزان‌تر هستند. پس باعث کاهش قیمت برق خورشیدی برای باغ می‌شوند.

برای داشتن یک سیستم کارآمد تولید برق برای باغ، پنل‌های مونوکریستال نسبت به پلی کریستال کارآمدتر هستند. اما اگر بودجه کافی ندارید بهترین گزینه پنل‌های پلی کریستالی هستند.

اگرچه پنل‌های پلی کریستال ممکن است به خوبی نمونه های مونو خود نباشند اما می‌توانند به شما در صرفه جویی هزینه های انرژی در طولانی مدت کمک کنند.

برق‌رسانی به باغ با انرژی خورشید

در اینجا به روش‌های ساده‌ای که برای استفاده از برق خورشیدی برای باغ برای بهبود عملکرد و ظاهر باغ وجود دارد اشاره می‌کنیم:

از چراغ های خورشیدی در فضای باز استفاده کنید: نور خورشید در فضای باز جایگزین ارزانتری برای روشنایی سنتی باغ است که از برق شبکه استفاده می کند.همچنین استفاده از این چراغ‌ها باعث کاهش قیمت برق خورشیدی برای باغ می‌شود. این دستگاه‌های فتوولتائیک مانند پنل های خورشیدی کوچک عمل می کنند. انرژی را ذخیره می کنند و برای روشن کردن فضاهای داخلی شما در شب استفاده می شوند.

در اینجا به معرفی چند نوع چراغ برق خورشیدی برای باغ در فضای باز می پردازیم:

  • چراغ راهروی خورشیدی: این چراغ ها به روشن کردن مسیرهای پیاده روی کمک می کند تا بتوانید در شب مسیر را به خوبی ببینید.
  • نورافکن های خورشیدی: این نوع چراغ ها نور روشنی را ایجاد می کنند و برای روشنایی در فضاهای بزرگ باغ ها و گلخانه ها مناسب هستند.
  • چراغ های دیواری خورشیدی: این نوع چراغ ها برای دیوارها طراحی شده است تا یک منطقه ی خاص را روشن کند و برای روشنایی گلخانه ها نیز مناسب هستند. از آنجایی که چراغ های خورشیدی در فضای باز به برق شبکه متکی نیستند، در هر شرایط آب و هوایی می توانند به خوبی کار کنند.پنل های خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز خانه باغ خود استفاده کنید: شما برای تامین شارژ تلفن همراه خود، روشن ساختن چند لامپ و تامین روشنایی و حتی شارژ لپ تاپ و مودم می توانید از پنل های خورشیدی که بر روی پشت بام خانه باغ خود قرار می دهید استفاده کنید. حتی با استفاده از برق خورشیدی می توانید یخچال و پنکه ی خود را نیز روشن نگه دارید.
  • از تایمرهای آبیاری با انرژی خورشید استفاده کنید: این تایمرها برای آبیاری مناطق کوچک و قابل مدیریت مانند باغ ها و گلخانه ها ایده آل هستند. تایمرهای آبیاری برنامه ای برای اجرای یک سیستم آبیاری در یک زمان خاص تعیین می کنند. اگرچه تغییرات زیادی در نحوه ی عملکرد تایمرهای آبیاری خورشیدی وجود دارد، اکثر آن ها اغلب دارای ویژگی های مناسبی هستند که نحوه ی عملکرد فرآیند های آن ها را تعیین می کند.

طول عمر تایمرهای آبیاری خورشیدی با مراقبت و نگهداری مناسب تا سه سال می باشد.

  • از پنل های خورشیدی برای تامین انرژی ابزارهای باغ خود استفاده کنید: نگهداری موثر باغ اغلب به چند ابزاری نیاز دارد که با برق کار می کنند، مانند ماشین اصلاح و چمن زنی. برای صرفه جویی در مصرف انرژی، چند پنل خورشیدی یا یک پنل مستقل برای استفاده در باغ خود نصب کنید. حتی یک پنل خورشیدی مستقل می تواند انرژی کافی برای تامین برق تعدادی از تجهیزات باغبانی را تولید کند.

معرفی ابزار باغبانی کمک کننده به پنل های خورشیدی باغ

  1. پمپ آب حوضچه ای: این ابزارها با فیلتر کردن آب به تازگی و طراوت حوضچه های باغ کمک می کنند.
  2. واشرهای فشاری: این ابزارها از فشاربالا برای از بین بردن کثیفی و آلودگی چسبیده روی کاشی های باغچه ها و استخرها استفاده می کنند.
  3. ماشین های اصلاح رشته ای: همانطور که از نام آن ها پیداست، برای بریدن علف ها و پرچین هایی استفاده می شود که ماشین های چمن زنی معمولی به آن دسترسی ندارد. استفاده از پنل های خورشیدی برای تامین انرژی ابزارهای باغبانی یک راه مقرون به صرفه و کارآمد برای کاهش قیمت برق خورشیدی برای باغ است.
  4. از آبنمای خورشیدی برای باغ استفاده کنید: فواره ی خورشیدی یک سیستم آب با حلقه بسته است که توسط یک پمپ که مسئول جریان مداوم آب است در یک چشمه تغذیه می شود. پمپ های فواره آب اغلب به برق نیاز دارند، اما این مورد در آبنماهای خورشیدی صدق نمی کند.
فواره های خورشیدی کیت خورشیدی هستندکه شامل یک پنل که نورخورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. پنل باید در معرض نور خورشید قرار بگیرد و مانند سایر دستگاههای خورشیدی به راحتی قابل استفاده باشد.
به علاوه فواره های خورشیدی داراری باتری های خورشیدی هستند که انرژی را در روز ذخیره می کنند تا پمپ در هنگام شب کار کند.

نصب سیستم آبیاری خورشیدی

نصب سیستم آبیاری

سیستم آبیاری خورشیدی شامل یک پنل خورشیدی است که نور خورشید را جذب و به الکتریسیته تبدیل می کندو یک پمپ آب را آزاد می کند.

اغلب در مزارع و باغ ها برای آبیاری گیاهان، میوه ها و سبزیجات استفاده می شود. که قیمت برق خورشیدی برای باغ را کم می‌کند.

قیمت برق خورشیدی برای باغ به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت برق خورشیدی برای باغ با توجه به هزینه نصب و پنل‌ها در کوتاه مدت می‌تواند به اندازه پنل‌های نصب شده روی پشت بام گران باشند، اما در بلند مدت هزینه برق خورشیدی برای باغ بسیار مقرون به صرفه است و سبب کاهش هزینه ها می‌شود.

پس اگر هدفی بلند مدت در نظر دارید حتما استفاده از پنل خورشیدی مناسب باغ را مد نظر داشته باشید. البته، اگر شما یک گلخانه یا یک مزرعه در مقیاس بزرگ را اداره می کنید، بسته به اندازه منطقه تحت پوشش، به پنل های بیشتری برای تامین انرژی کل سیستم خود نیاز خواهید داشت.

عوامل تعیین کننده قیمت برق خورشیدی برای باغ

قیمت برق خورشیدی برای باغ با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. یکی از این عوامل مقدار برق مورد نیاز ما برای باغ و ویلا است. گاهی اوقات ما فقط به فکر تامین برق برای روشنایی ساختمان و وسایلی مانند یخچال، تلویزیون و یا شارژ تلفن‌های همراه هستیم. اما مصارف برق دیگری نیز در باغ و ویلا مانند پمپ‌های آب، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، استخر و … نیز وجود دارند. از این رو باید با توجه به نیاز خود بهترین مدل پنل خورشیدی با توان مناسب را انتخاب کنیم.

از دیگر موارد موثر بر قیمت برق خورشیدی برای باغ می‌توان به میزان تابش آفتاب و وضعیت آب و هوای منطقه اشاره کرد. برای هر نوع وضعیت جوی در هر منطقه‌ای یک مدل از پنل‌ها مناسب است. فضای محل نصب پنل خورشیدی نیز عامل دیگر در قیمت و خرید محسوب می‌شود. افرادی که در باغ یا ویلای خود می‌خواهند از صفحات و پنل‌های خورشیدی برای تامین برق استفاده کنند، باید مساحت لازم برای نصب را در نظر داشته باشند و مطابق با آن یکی از انواع پنل‌ها را انتخاب کنند.

علاوه بر مقدار توان پنل، وضعیت آب و هوایی و جوی، مساحت و فضای محل نصب، عوامل دیگری مانند برند تولید کننده، تعداد صفحات مورد نیاز، قابلیت چرخش پنل، نوع ضمانت و گارانتی، راندمان و طول عمر پنل نیز در قیمت برق خورشیدی برای باغ موثر هستند.

برای خرید پکیج برق خورشیدی با بهترین قیمت کلیک کنید.

نتیجه گیری

انرژی خورشید یکی از کارآمدترین راه ها برای تامین انرژی باغ شماست. پایدار، سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه است. بهره برداری از پتانسیل خورشیدی به شما این امکان را می دهدکه چراغ های فضای باز، فواره ها، حوضچه ها، تجهیزات باغ و آبیاری خود را با هزینه ی اندک و یا بدون هزینه تامین کنید. با این وجود مهم است که قبل از سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی تحقیق کنید. سرمایه گذاری اولیه ی آن ممکن است غیرجذاب به نظر برسد، اما پس انداز طولانی مدت آن می تواند باورنکردنی باشد.

اگر شما دوست عزیز هم تمایل به اطلاع از قیمت برق خورشیدی برای باغ خود دارید و نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی در این زمینه دارید شرکت آریا خورشید با بیش از 10سال سابقه در زمینه برق خورشیدی آماده کمک به شما و مشاوره رایگان می باشد.

جهت استفاده از مشاوره رایگان و  اطلاعات بیشتر توسط تیم تخصصی آریا خورشید به شماره های ذیل در واتساپ، تلگرام، روبیکا و … پیام ارسال نمائید، مشاوران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

09151312500 -09377400157- 05152221335

2 نظر در “قیمت برق خورشیدی برای باغ

  1. حسین زاده گفت:

    هزینه پنل خورشیدی برای روشنایی محوطه باغ چقد میشه؟

    1. فائزه روان‌بخش گفت:

      سلام دوست عزیز میتونید کاتالوگ انواع پکیج های برق خورشیدی رو از طریق لینک زیر مشاهده کنید
      https://aria-khorshid.com/product-category/%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%b4%db%8c%d8%af%db%8c/solar-systems/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من
وبلاگ